Predora T5 in T8 na II. tiru železniške proge Divača-Koper

 

Investitor: DŽI, Direkcija za Železniško Infrastrukturo 

Faza: PGD, PZR 

Naročnik: SŽ - Projektivno podjetje Ljubljana d. d. 

Izd. proj.dok.: Julij 2010 

Projektant: dr. Vojkan Jovičić, univ. dipl. inž. grad. 

Vodja projekta: dr. Vojkan Jovičić, univ. dipl. inž. grad. 

Št. projekta: ic 50/10-G/1 

Inv. vrednost: 65.000.000 €

Pog. vrednost: 670.000 €


Obstoječa železniška proga Divača-Koper poteka po topografsko izrazito neugodnem terenu in zaradi velikih vzponov predstavlja ozko grlo na slovenskem železniškem omrežju. Študije so pokazale, da enotirna, elektrificirana proga Divača-Prešnica-Koper v bližnji bodočnosti ne bo več zadoščala zaradi naraščajočega prometa koprske luke ter utemeljile potrebo po gradnji drugega tira od Divače do Kopra.

Proga Divača-Koper je del V. vseevropskega transportnega koridorja, ki je v celoti vključen med prednostne projekte EU na področju transporta. Vlada RS je aprila 2005 sprejela Uredbo o Državnem lokacijskem načrtu (v nadaljevanju: DLN) za drugi tir železniške proge na odseku Divača-Koper.

Trasa nove proge se načrtuje tako, da bo omogočena priključitev železniške proge Trst-Divača. V okviru projekta je predvidena izdelava dopolnitve DLN za II. tir Divača-Koper v DPN za novo dvotirno progo Divača-Koper, izdelava investicijske dokumentacije za novo dvotirno progo Divača-Koper, odkup zemljišč na podlagi Uredbe o DLN za drugi tir železniške proge na odseku Divača-Koper ter gradnja nove železniške proge od Divače do Kopra.

Predora T5 in T8 sta predvidena kot del enotirne železniške povezave Divača-Koper na odseku Črni Kal-Koper.


Sodelujoči projektanti in projektne organizacije

  • Lineal d.o.o. - dostopne ceste in pripravljalna dela

  • Ponting d.o.o. - viadukti

  • Elea iC d.o.o. - predori

  • SŽ-PP d.o.o. - vodilni partner



Tehnične značilnosti

Predor T5 je enocevni enotirni železniški predor, ki bo zgrajen v dolžini 136 m. Na južni strani predora bo kot portalna konstrukcija predora T5 izvedena škatlasta konstrukcija v dolžini 21 m, ki je zaradi konfiguracije terena delno tudi v vlogi galerije. Izkop predora bo potekal po celotni dolžini v flišnih plasteh in sicer v menjajočih se plasteh laporja, meljevca in peščenjaka. Predor leži v območju Zanigradske narivne cone, v kateri poteka več položnih, vzporednih narivnic. Zaradi teh tektonskih struktur je kamnina v tej coni generalno tektonsko poškodovana in močneje pretrta.

Predor T8 je enotirni železniški predor z vzporedno servisno cevjo, ki bo zgrajen v dolžini 3808,00 m. Na severni strani predora je kot portalna konstrukcija predora T8 predviden pokriti vkop v dolžini 14 m. Med začasnim in končnim južnim portalom je predvidena izvedba pokritega vkopa in klasične portalne konstrukcije dolžine 30 m. Celotna trasa predora T8 leži na terenu, ki je v osnovi zgrajen iz eocenske flišne kamnine. Površje prekriva 1,5 m do 9 m debela plast preperine, ki je sestavljena iz deluvialnih glin in gruščev, pod tem pa nastopa nekaj metrov debela plast preperelih flišnih kamnin. Zaradi intenzivne tektonike se vpadi plasti pogosto spreminjajo tudi na kratke razdalje.